Kategorie
Blog

Nie możesz schudnąć? Przeczytaj ten tekst

Znam wiele osób, które cały czas twierdzą że się odchudzają, jednak kiedy przyjrzymy się ich stylowi odżywiania i nawykom, nic nie świadczy o tym, że faktycznie robią cokolwiek by zgubić zbędne kilogramy, a z całą pewnością nie możemy powiedzieć że jest to skuteczne odchudzanie. Trzeba zdać sobie sprawę, że odchudzanie to proces wieloetapowy i wielopłaszczyznowy – mówiąc prościej – musimy wprowadzić zmiany (niekoniecznie wielkie i wymagające poświeceń) w przynajmniej kilku elementach naszego życia i przyzwyczajeniach aby odchudzanie było naprawdę efektywne.

Dieta – jesteś tym co jesz

To jak się odżywiamy, co jemy i w jakich ilościach jest głównym czynnikiem czy odniesiemy sukces przy zrzucaniu zbędnych kilogramów. Dla większości z nas nie jest niezbędne stosowanie restrykcyjnej diety, w trakcie której pilnujemy każdego grama spożywanych produktów, skrupulatnie obliczamy każdą kalorię i do stołu siadamy z zegarkiem w ręku. W zdecydowanej większości przypadków wystarczy po prostu zdrowy rozsądek. Ogranicz słodycze, fast foody i słodkie napoje a na pewno zauważysz różnicę już po kilkunastu dniach. Nie podjadaj, spożywaj regularne i wartościowe posiłki, zadbaj o odpowiednią ilość płynów w diecie, a efekty przyjdą same. Ale przede wszystkim – nie katuj się dietą. Najważniejszy jest zdrowy rozsądek. Jałowe i nudne posiłki to najszybszy sposób na zniechęcenie się.

Trening – rusz się !

Nie musisz chodzić na siłownię czy zajęcia fitness aby odchudzanie było skuteczne, wystarczy że po prostu się ruszysz. Oczywiście racjonalne połączenie treningu siłowego z treningiem aerobowym przyniesie najlepsze efekty, ale nie jest niezbędne aby zauważyć zmiany w swoim ciele. Wystarczy, że zmienisz kilka codziennych przyzwyczajeń – zrezygnujesz z windy na rzecz schodów, będziesz wysiadać przystanek wcześniej z autobusu aby pozostałą trasę przejść spacerem, a do osiedlowego sklepu pójdzie na nogach lub pojedziesz na rowerze zamiast samochodem. Zwiększ swoją aktywność fizyczną przy codziennych czynnościach, a przekonasz się że skuteczne odchudzanie nie wymaga korzystania z siłowni.

Suplementacja – tabletki na odchudzanie

Dieta i trening są kluczami do efektywnego i szybkiego zrzucania zbędnych kilogramów, ale dodatkowa pomoc w postaci skutecznych tabletek na odchudzanie na pewno ułatwi cały proces. Jeśli stan naszego zdrowia nie wyklucza stosowania termogenicznych spalaczy tłuszczu to zdecydowanie polecam ich zastosowanie. Mówiąc o suplementacji nie można zapomnieć o dostarczaniu organizmowi odpowiedniej ilości witamin i minerałów. Jeśli nasza dieta nie gwarantuje zaspokojenia zapotrzebowania na te składniki żywieniowe warto dostarczać je w postaci suplementów diety.

Inne czynniki – bo wszystko ma znaczenie

Nie tylko dieta, trening i suplementacja ma znaczenie przy odchudzaniu. Na sukces składa się wiele innych czynników, o których można by pisać praktycznie bez końca. Ja tutaj wymienię dwa najczęstsze, a z wagi których część z Was na pewno nie zdawała sobie sprawy. Pierwszym z nich jest stres – ma on ogromne znaczenie w hamowaniu procesu odchudzania. Wpływa na to ma kortyzol (tzw. hormon stresu), który wytwarza się w naszym organizmie w nadmiernych ilościach kiedy żyjemy w stałym stresie, a skutecznie obniża on skuteczność odchudzania. Drugim z elementów jest sen. Tylko odpowiednio zregenerowany organizm jest w stanie prawidłowo funkcjonować. Kiedy zaniedbujemy regenerację (sen) nasze ciało mówiąc najprościej buntuje się i tracimy nie tylko zdrowie, ale także szansę na skuteczne odchudzanie.

Powyżej opisałem w skrócie kilka najistotniejszych czynników wpływających na odchudzanie. Pisząc ten artykuł nie miałem zamiaru nikogo zniechęcić, a wręcz przeciwnie – pokazać, że wystarczy dosłownie kilka drobnych zmian, które na pewno nie pogorszą komfortu naszego życia, aby efektywnie gubić niechciane kilogramy.