Kategorie
Blog

Odchudzanie po 40 – stce

Niestety trzeba się pogodzić, że wraz z wiekiem funkcjonowanie naszego organizmu zmienia się. Jednym z efektów tych zmian jest spowolnienie metabolizmu, co powoduje że odchudzanie nie jest tak łatwe jak kiedyś. Mimo tego zgubienie zbędnych kilogramów nadal jest możliwe. Koniecznym jest jedynie właściwe podejście do trzech podstawowych zagadnień mających wpływa na wygląd naszego ciała tj. sposobu odżywiania, aktywności fizycznej i odpowiedniej suplementacji. Poniżej postaram się opisać w kilku zdaniach najważniejsze założenia skutecznego odchudzania po 40 – stce.

Jedz mądrze

Aby odchudzanie po 40 – stym roku życia było skuteczne, a jednocześnie zdrowe dla organizmu nie powinno się stosować bardzo restrykcyjnych diet. Najlepszym rozwiązaniem jest rozsądne i przede wszystkim świadome odżywianie się. Wyeliminuj zbędne cukry napoje gazowane i śmieciowe jedzenie, a zastąp je pełnowartościowymi posiłkami zawierającymi zarówno białka, węglowodany jak i tłuszcze. Pamiętaj, że teraz Twój organizm potrzebuje jeszcze większej ilości witamin i minerałów, dlatego nie zapominaj o owocach i warzywach. Nie musisz ważyć każdego posiłku co do grama, nie musisz liczyć każdej kalorii – po prostu jedz mądrze.

Dostosuj wysiłek do swoich możliwości

Poza osobami, które od lat, regularnie uprawiają sport, większość 40-sto latków musi się pogodzić z faktem, że nie ma takiej kondycji jak jeszcze dziesięć czy dwadzieścia lat temu. Dlatego ważnym jest, żeby dostosować aktywność fizyczną do obecnych możliwości swojego organizmu. Jeśli przejście szybkim marszem kilometrowego odcinka drogi sprawia, że masz mocną zadyszkę (dla mnie to zadyszka, która uniemożliwia płynne mówienie pełnymi zdaniami) to znaczy, że w tym miejscu znajduje się obecna granica naszej kondycji i na kilkanaście najbliższych treningów na tym powinniśmy poprzestać. Jeśli nie jesteś osobą aktywnie trenującą to przez kilka pierwszych tygodni treningu polecam wysiłek aerobowy (szybki spacer, bieganie, pływanie, jazdę na rowerze itp) z lekką zadyszką ( czyli pozwalającą na swobodną rozmowę pełnymi zdaniami) przez około 30 minut i 3-4 razy w tygodniu. Nie ma sensu katować się ciężkimi treningami i dużą intensywnością. Poza kontuzjami, złym samopoczuciem czy innymi dolegliwościami zdrowotnymi ciężkie treningi nie przyniosą żadnych wymiernych korzyści.

Stosuj suplementy diety

Pomóż swojemu organizmowi stosując odpowiednio dobrane suplementy diety. Mam tutaj na myśli nie tylko typowe spalacze tłuszczu, które powinno się dobierać w zależności do swojego stanu zdrowia (np. termogeniczne, na bazie ziół, zielonej herbaty lub wyciągu z czerwonej pomarańczy). Trzeba pamiętać przede wszystkim o uzupełnianiu braków witamin, minerałów i innych mikroelementów. Poza standardowym zestawem witamin polecam także kwas omega 3 oraz czosnek – oba te produkty na pewno pomogą utrzymać organizm w zdrowiu i dobrej formie. Stosując skuteczne tabletki na odchudzanie możesz ułatwić sobie drogę do osiągnięcia wymarzonego celu jakim jest zgrabna i wysportowana sylwetka.

Skuteczne odchudzanie po 40 tym roku życia jest jak najbardziej możliwe. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie podejście do trzech opisanych powyżej zagadnień tj. racjonalnej diety, odpowiedniej do stanu zdrowia aktywności fizycznej i dobrze dobranych suplementów diety. Kiedy odpowiedzialnie podejdziesz do tematu na pewno zauważysz pozytywne zmiany w swoim ciele.