Kategorie
Blog

Trzy filary odchudzania

Skuteczne odchudzanie dla wielu osób wydaje się trudne, a czasami wręcz niemożliwe. Tak naprawdę jednak najtrudniejsze jest zmotywowanie do działania, bo pod względem teoretycznym w odchudzaniu nie ma nic skomplikowanego. W tym artykule bardzo krótko opiszę trzy podstawowe filary odchudzania – dietę, trening i suplementację. Dla niektórych tylko trzy, dla innych aż trzy – w każdym bądź razie odpowiednie podejście do tych trzech elementów sprawi, że pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczonej oraz poprawa wyglądu i samopoczucia są wręcz gwarantowane!

Dieta

Nie jest konieczne liczenie każdej kalorii. Ważne natomiast jest aby odżywiać się świadomie i rozsądnie. Regularne, zbilansowane posiłki pozwolą bardzo szybko zobaczyć efekty i cieszyć się pozytywnymi zmianami w wyglądzie naszego ciała. Dodatkowo wartościowa dieta sprawie, że będziemy cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczucie każdego dnia.

Trening

Mówiąc o treningu nie mam na myśli tylko typowego treningu na siłowni czy zajęć fitness. Często u osób zaczynających odchudzanie w zupełności wystarczające będzie zwiększenie swojej codziennej aktywności fizycznej jak np. korzystanie ze schodów zamiast z windy czy zrezygnowanie z samochodu na rzecz roweru lub spaceru kiedy to możliwe. Z kolei dla osób, które najłatwiej motywują się w grupie polecam zorganizowane zajęcia fitness.

Suplementy

Suplementacja jest trzecim filarem skutecznego odchudzanie. Aby utrzymać nasz organizm w zdrowiu i dobrej kondycji, a jednocześnie tracić zbędne kilogramy dobrze jest nieco go wspomagać suplementami. Zestaw witamin i minerałów, a także kwasy omega na pewno powinny znaleźć się w codziennej diecie osoby odchudzającej się. Pomocne okażą się również suplementy stworzone typowo z myślą o odchudzaniu – informacje na ich temat znajdziesz w innych artykułach na tej stronie.

Dieta, trening i suplementacja – jeśli zadbamy o te trzy elementy możemy być pewni sukcesu w walce ze zbędnymi kilogramami. Tak proste, a wiele osób zaniedbuje przynajmniej jeden z nich i frustruje się brakiem efektów. Nawet jeśli brak Ci motywacji w tej chwili, spróbuj trzymać się powyżej opisanych zasad przez kilka tygodni, a efekty które zauważysz Ty i ludzie z Twojego otoczenia na pewno zmobilizują Cię do dalszej pracy nad swoją sylwetką.